اپیک گیم از محصول جدید خود به MetaHuman Animator رونمایی کرد
اپیک گیمز MetaHuman Animator را معرفی کرده است، یک مجموعه ابزار جذاب انیمیشن چهره و ضبط عملکرد برای چارچوب MetaHuman خود. این سیستم فرآیند انتقال عملکرد چهره یک بازیگر را از فیلمهای ضبطشده در آیفون یا دوربین روی کلاه ایمنی به شخصیت MetaHuman بیدرنگ درون Unreal Engine ساده میکند. Epic ادعا می کند که ‘کیفیت انیمیشن صورت مورد نیاز توسعه دهندگان بازی AAA و فیلمسازان هالیوود را تولید می کند، در حالی که در عین حال برای استودیوهای مستقل و حتی علاقه مندان قابل دسترسی است’. مجموعه ابزاری که قرار است تابستان امسال در پلاگین MetaHuman برای Unreal Engine در دسترس قرار گیرد، در جریان سخنرانی Epic Games State of Unreal در GDC 2023 معرفی شد.
MetaHuman Animator بخشی از چارچوب اپیک گیمز برای ایجاد انسان های دیجیتالی نسل بعدی برای بازی ها و انیمیشن ها
MetaHuman Animator آخرین بخش چارچوب MetaHuman اپیک گیمز است که برای ایجاد شخصیتهای سه بعدی نسل بعدی برای استفاده در بازیها و برنامههای بلادرنگ و همچنین، به طور فزایندهای در انیمیشنهای آفلاین کاربرد دارد.
بخش اول، ابزار ایجاد کاراکتر مبتنی بر ابر MetaHuman Creator، که کاربران را قادر میسازد تا با شخصیسازی کاراکترهای سهبعدی از پیش تعیینشده، انسانهای دیجیتالی واقعگرایانه طراحی کنند، در دسترسی اولیه در سال ۲۰۲۱ منتشر شد. کاربران میتوانند بین تنظیمات پیشتنظیمی ترکیب شوند تا کاراکترهای جدید تولید کنند، سپس نسبتهای صورت را با دست تنظیم کنند و مدلهای مو و لباسهای آماده را سفارشی کنند.
قسمت دوم، پلاگین MetaHuman برای Unreal Engine، سال گذشته منتشر شد و امکان ایجاد MetaHumans را بر اساس اسکنهای سه بعدی یا مدلهای صورت ایجاد شده در سایر برنامههای DCC فراهم میکند.
حرکت چهره را از فیلم های ویدئویی یک بازیگر به شخصیت های MetaHuman هدف قرار می دهد
شخصیتهای MetaHuman در حال حاضر دارای ریگهای استاندارد صورت هستند، اما برای انتقال حرکت از فیلمهای ویدئویی یک بازیگر با نسبتهای مختلف چهره، نیاز به دقت دستی دارد. MetaHuman Animator برای سادهسازی فرآیند هدفگیری مجدد در نظر گرفته شده است.
گردش کار شبیه به استفاده از ویژگی Mesh to MetaHuman پلاگین Unreal Engine است، اما به جای ایجاد یک MetaHuman منطبق با یک مدل سه بعدی، یک ویدیوی منطبق با ‘مقدار کمی’ تولید میکند. سپس هویت MetaHuman بدست آمده برای تفسیر عملکرد بازیگر، ردیابی و حل موقعیتهای دکل صورت MetaHuman برای ایجاد یک انیمیشن چهره دقیق استفاده میشود. دادههای انیمیشن را میتوان به طور یکپارچه به دیگر شخصیتهای MetaHuman نیز منتقل کرد.
سایر مزایای گردش کار
منحنیهای کنترلی تولید شده توسط فرآیند ضبط از دوربین آیفون، از نظر معنایی درست هستند یعنی به همان شکلی که اگر توسط یک انیماتور انسانی ایجاد میشوند ساختار یافته باشند و ویرایش انیمیشن را آسانتر میکند. و در واقع MetaHuman Animator از کد زمانی پشتیبانی میکند و امکان همگامسازی انیمیشن صورت را با تصویربرداری از تمام بدن فراهم میکند. و میتواند از صدای ضبط شده صورت برای تولید ‘انیمیشن زبانی متقاعد کننده’ استفاده کند.
با هر چیزی از آیفون گرفته تا دوربینهای حرفهای روی کلاه ایمنی کار میکند
MetaHuman Animator همچنین برای کار با طیف کاملی از سیستمهای دوربین صورت طراحی شده است. برای هنرمندان مستقل، این شامل فیلمی است که از آیفون با استفاده از برنامه رایگان Live Link Face Epic پخش شده است. استودیوهای بزرگتر میتوانند از دوربینهای استاندارد نصب شده روی کلاه استفاده کنند: MetaHuman Animator با ‘هر راه حل حرفهای ضبط HMC استریو عمودی’ کار میکند، از جمله راه حلهای مربوط به بخش Technoprops ILM.
قیمت، تاریخ انتشار و سیستم مورد نیاز
مجموعه ابزار MetaHuman Animator قرار است در تابستان 2023 به عنوان بخشی از MetaHuman for Unreal Engine در دسترس عموم قرار گیرد. این افزونه با Unreal Engine 5.0+ سازگار است. این یک دانلود رایگان است. Live Link Face به صورت رایگان برای iOS 15.0 و بالاتر در دسترس است. برای استفاده از آن با MetaHuman Animator، به آیفون 11 یا بالاتر نیاز دارید.
MetaHuman Creator در دسترسی اولیه در دسترس است. این برنامه در فضای ابری اجرا میشود و با مرورگرهای کروم، اج، فایرفاکس و سافاری سازگار است که روی ویندوز یا macOS اجرا میشود. برای استفاده با Unreal Engine رایگان است.
استفاده از ویرایشگر Unreal Engine و همچنین ارائه محتوای غیر تعاملی رایگان است. برای توسعه دهندگان بازی، Epic 5 درصد از درآمد ناخالص را فراتر از 1 میلیون دلار اولی است که در طول عمر یک محصول به دست آورده است.
نویسنده و گردآوری کننده: مجید پویافر
تمام مطالب سایت پرشین انیمیشن با زحمت، نوشته و ترجمه شده است در صورتی که قصد استفاده از این مطالب را دارید، لطفا از سایت خود به سایت ما لینک دهید در نتیجه استفاده از این مطالب جهت ترویج آموزش انیمیشن بلا مانع است.
آموزش مقدماتی نرم افزار مایا (پیشنهاد ما)
اگر به انیمیشن سازی علاقه مند هستید و به دنبال یک منبع آموزش انیمیشن میگیردید پیشنهاد میکنم دوره آموزش نرم افزار مایا ارائه شده در پرشین انیمیشن را ببینید که می تواند اولین قدم برای شروع آموزش انیمیشن باشد
شرکت Glassbox نسخه DragonFly 3.2 را منتشر کرد
نسخه جدید موتور رندر کیشات منتشر شد
امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد اگر این مقاله را دوست داشتید از شما درخواست میکنم آن را به اشتراک بگذارید.