نرمافزار Substance 3D Painter
Adobe Substance 3D Painter یک راه حل پیشرو در جهان برای تکسچرینگ سه بعدی است. این یک برنامه بافتسازی سه بعدی برای حرفهایهای خلاق با صدها ماده هوشمند در اختیار شما و یک موتور قدرتمند براش است که به شما امکان میدهد هر مدل سهبعدی را در عرض چند دقیقه تکسچر کنید. سابستنس پینتر به طور گسترده در تولید بازی و فیلم و همچنین در طراحی محصول، مد و معماری استفاده می شود. این یک برنامه بافت سازی سه بعدی برای …
کاربرد : نقاشی سه بعدی
شرکت توسعه و منتشر کننده : Adobe
درباره نرمافزار Substance 3D Painter
Substance 3D Painter ابزارهایی را دارد که شما برای تکسچر داراییهای سه بعدی خود نیاز دارید، از براشهای پیشرفته گرفته تا مواد هوشمند که به طور خودکار با مدل شما سازگار میشوند. به هنر خود جان بدهید. سابستنس پینتر به طور گسترده در تولید بازی و فیلم و همچنین در طراحی محصول، مد و معماری استفاده میشود. این یک برنامه بافتسازی سه بعدی برای متخصصان خلاق در همه جا است. سابستنس پینتر به شما کمک میکند به ظاهری که میخواهید برسید، از طراحی محصول گرفته تا بازیهای واقع گرایانه و جلوههای بصری تا پروژههایی مانند انیمیشنهای سبک از سابستنس پینتر استفاده می شود.
تاریخچه نرم افزارSubstance 3D Painter
در سال 1998 سباستین دگوی تحقیق برای پایان نامه خود را در زمینه بافت در علوم کامپیوتری شروع کرد که پایان نامه خود را در سال 2001 به اتمام رسانید و در نهایت شرکت Allegorithmic توسط وی در فرانسه تاسیس شد و الگوریتمهای نرم افزاری برای بافت و تکسچر را توسعه داد که در نهایت در سال 2010 توانست این نرمافزار که نام کامل آن Allegorithmic substance painter منتشر کند که امروزه یکی از نرم افزارهای قدرتمند و مشهور و بسیار کاربردی در زمینههای طراحی نقاشیهای سه بعدی است که شرکت adobe آن را توسعه و عرضه میکند.
در ژانویه 2019، Allegorithmic توسط غول نرم افزار خلاق Adobe خریداری شد.

کاربرد نرمافزار Substance 3D Painter
Substance Painter یک ابزار عالی برای انیمیشن و مدلسازی سه بعدی است. گردش کار معمولی برای طراحی بازی و انیمیشن با این ابزار چیزی شبیه به این است:
یک شی با چند ضلعی پایین در نرمافزار مایا یا بلندر مدلسازی میشود و مختصات UV آن باز میشود سپس این مدل در یک برنامه گسترش دهنده مدل مانند ZBrush یا Mudbox یا با استفاده از ویژگی مجسمهسازی Blender اصلاح میشود.
هنگامی که یک مدل با جزئیات بسیار بالا و پلی بالا ایجاد میشود، نقشههای مختلف برآمدگی، نرمال، جابجایی ایجاد میشود. نقشههای مختلف برآمدگی، نرمال، جابجایی بر روی مدل کمپلی اعمال میشود و برای نقاشی بافت به Substance Painter صادر میشود. هنگامی که بافت روی مدل اعمال شد، به نرمافزار مدلسازی سه بعدی برای ریگ کردن و فریم کلید بازگردانده میشود.
ویژگی های نرمافزار Substance 3D Painter
به عنوان نرمافزار اختصاصی نقاشی بافت، Substance Painter فهرست گستردهای از ویژگیهای طراحی شده برای کارآمدتر کردن فرآیند بافت را دارد، از جمله
ادغام نرمافزار ریل تایم با موتورهای بازی Unreal Engine 4 و Unity.
یک نمای PBR (رندر مبتنی بر فیزیکی) در زمان واقعی با ردیابی پرتو. این بدان معنی است که مدل شما تحت مقادیر واقعی برای نور رندر میشود و از واقعیترین بافتهای ممکن اطمینان حاصل میکند.
طیف گستردهای از انواع فایلهای وارداتی و صادراتی برای ادغام با Maya، 3DS Max، Blender، Houdini، و Cinema4D.
مواد هوشمندی که به صورت پویا برای افزودن سایش و پارگی تصادفی به بافت سازگار هستند.
دسترسی به Substance Share، یک کتابخانه دیجیتال گسترده از افزونهها، مواد هوشمند، سایهزنها، فیلترها و براشها.
صادرات 8K، بالاترین وضوح در حال حاضر در استفاده استاندارد.
تولید اثر ذرات برای افزودن هوازدگی پویا به مواد و بافتها.
مواد وارداتی سریع ساخته شده در Substance Designer.
نسخههای ویندوز، مک و لینوکس.

ویژگی های کلیدی نرمافزار Substance 3D Painter
- ساخت متریال هوشمند
- موتور رنگ قدرتمند
- تعامل با نرم افزارهای مدلینگ و انیمیشن
- قابلیت لایه بندی
- استفاده از کارت گرافیک
- پشتیبانی از VFX
- UV های اتوماتیک
- صادرات آسان
- ایجاد مواد پیشرفته
نویسنده: مجید پویافر
منبع: پرشینانیمیشن
استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلا مانع است.