پشتیبانی

02636604850
   

بلاگ

شرکت Glassbox نسخه DragonFly 3.2 را منتشر کرد

شرکت Glassbox Technologies نسخه جدیدی از سیستم دوربین مجازی DragonFly را برای نرم افزار Maya و آنریل منتشر کرد. این نسخه جدید حالت Simulcam را اضافه می‌کند که به صورت ریل تایم عناصر CG را روی viewport زنده نمایش می‌دهد. علاوه بر این، DragonFly  دقت شبیه‌سازی دوربین‌ها و لنزهای واقعی را بهبود بخشیده است. DragonFly 3.0 یک به‌روزرسانی چشمگیر برای سیستم دوربین مجازی DragonFly است. این ویژگی‌های جدید و بهبود یافته، آن را به یک ابزار قدرتمند برای تولیدکنندگان فیلم و تلویزیونی تبدیل می‌کند که از فناوری تولید مجازی استفاده می‌کنند.

معرفی Glassbox

شرکت Glassbox مجموعه ابزارهای نرم‌افزاری قدرتمندی را برای سازندگان محتوا در سراسر جهان طراحی می‌کند. این ابزارها از قدرت موتورهای بازی و تولید مجازی ریل تایم برای ایجاد محتوای خیره‌کننده و واقع‌گرایانه برای فیلم‌های بلند، سریال‌های تلویزیونی، انیمیشن، بازی‌ها و تجربیات واقعیت مجازی استفاده می‌کنند.

ابزارهای Glassbox با آخرین پیشرفت‌های موتور Unreal Engine و نرم‌افزارهای CG دو بعدی و سه بعدی سازگار هستند. این ابزارها همچنین با همکاری شرکای فناوری نوآور و استودیوهای بزرگ هالیوود ساخته شده‌اند.

Glassbox در سال 2016 توسط پیشکسوتان صنعت تأسیس شد. این شرکت در زمینه VFX، فناوری‌های جالب توجه ریل تایم تخصص دارد. دفتر مرکزی Glassbox در لس‌آنجلس و دفاتر آن در آلمان، استرالیا و تایوان قرار دارند. محصولات اصلی Glassbox عبارتند از:

  • DragonFly: یک سیستم دوربین مجازی قدرتمند که به سازندگان محتوا امکان می‌دهد تا صحنه‌های مجازی را به صورت بلادرنگ در کنار فیلمبرداری زنده پیش‌نمایش کنند.
  • RealityKit: یک پلتفرم تولید مجازی که به سازندگان محتوا امکان می‌دهد تا صحنه‌های مجازی را برای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی ایجاد کنند.
  • HoloSuite: یک استودیوی تولید مجازی واقعیت افزوده که به سازندگان محتوا امکان می‌دهد تا صحنه‌های مجازی را در مقیاس واقعی ایجاد کنند.

از جمله مشتریان Glassbox می‌توان به استودیوهای بزرگ هالیوود مانند دیزنی، سونی و پارامونت اشاره کرد. این شرکت همچنین با شرکت‌های بازی‌سازی مانند EA و Ubisoft همکاری می‌کند. Glassbox در حال توسعه ابزارهای جدیدی برای کمک به سازندگان محتوا در ایجاد محتوای خیره کننده و جذاب‌تر است. این شرکت همچنین در حال گسترش حضور خود در بازارهای جهانی است.

معرفی DragonFly 3

DragonFly 3 یک سیستم دوربین مجازی سخت افزاری و نرم افزاری است که توسط Glassbox Technologies ایجاد شده است. این نرم‌افزار به کارگردانان و فیلمبرداران امکان می‌دهد تا صحنه‌های گرافیکی کامپیوتری (CG) را همانند صحنه‌های واقعی بررسی کنند. DragonFly 3 با ارائه ابزارهای متنوعی، به کاربران کمک می‌کند تا زوایای دوربین، حرکات دوربین و سایر عناصر صحنه را آزمایش کنند. این نرم‌افزار همچنین امکان ترکیب صحنه‌های CG با فیلم‌های زنده را فراهم می‌کند.

DragonFly 3 از چندین دوربین و ماژول ردیابی استفاده می‌کند تا موقعیت و زاویه دوربین را در زمان واقعی ردیابی کند. این اطلاعات سپس به نرم‌افزار DragonFly ارسال می‌شود که از آن برای ایجاد یک پیش‌نمایش زنده از صحنه CG استفاده می‌کند.

DragonFly 3 برای تولید فیلم‌های سینمایی، برنامه‌های تلویزیونی، تبلیغات و بازی‌های ویدیویی استفاده می‌شود. این نرم‌افزار به کارگردانان و فیلمبرداران کمک می‌کند تا جلوه‌های ویژه کامپیوتری (CG) را به طور موثرتری تولید کنند. برخی از ویژگی‌های DragonFly 3 عبارتند از، ردیابی دوربین در زمان واقعی با استفاده از چندین دوربین و ماژول ردیابی، پیش‌نمایش زنده از صحنه CG، امکان ترکیب صحنه‌های CG با فیلم‌های زنده و همچنین، سازگاری با Unreal Engine و سایر موتورهای بازی چند نمونه بارز DragonFly است که به کارگردانان و فیلمبرداران کمک می‌کند تا جلوه‌های ویژه کامپیوتری (CG) را به طور موثرتری تولید کنند.

DragonFly 3.0 یک سیستم دوربین مجازی سخت افزاری

DragonFly که در سال 2019 منتشر شد، به کارگردانان و فیلمبرداران امکان می‌دهد تا صحنه‌های گرافیکی کامپیوتری (CG) را همانند صحنه‌های واقعی بررسی کنند. این نرم‌افزار با ارائه ابزارهای متنوعی، به کاربران کمک می‌کند تا زوایای دوربین، حرکات دوربین و سایر عناصر صحنه را آزمایش کنند.

یکی از ویژگی‌های اصلی DragonFly، امکان استفاده از یک برنامه رایگان iOS به نام DragonFly Companion است. این برنامه به کاربران امکان می‌دهد تا از iPad یا iPhone خود به عنوان یک دوربین مجازی استفاده کنند. نمای دوربین مجازی روی صفحه نمایش دستگاه تلفن همراه نمایش داده می‌شود و کاربران می‌توانند با استفاده از لمس صفحه یا کنترلرهای بازی، دوربین را کنترل کنند.

علاوه بر این، DragonFly امکان کنترل دوربین مجازی از طریق گیم‌پد یا کنترلرهای Vive یا Vive Trackers HTC را نیز فراهم می‌کند. همچنین، این نرم‌افزار به‌طور پیش‌فرض با سیستم‌های موکاپ نوری OptiTrack سازگار است. DragonFly با نرم‌افزارهای Maya و Unreal Engine سازگار است. پشتیبانی از Unity در سال 2021 متوقف شد.

DragonFly 3.0 حالت جدید Simulcam عناصر CG را در فیلم زنده در زمان واقعی ترکیب می کند

نرم‌افزار DragonFly 3.0 با معرفی حالت جدید Simulcam، تحولی بزرگ در تولید مجازی ایجاد کرده است. این حالت جدید امکان ترکیب صحنه‌های ساخته‌شده در Unreal Engine را با فیلم‌های زنده در زمان واقعی فراهم می‌کند. این امر به کارگردانان و تولیدکنندگان اجازه می‌دهد تا پیش‌نمایشی دقیق از جلوه‌های ویژه کامپیوتری (CG) و اجراهای زنده را پیش از فیلم‌برداری یا ضبط داشته باشند.

حالت Simulcam از طریق سیستم Vive Mars CamTrack، سیستم تولید مجازی جدید HTC، کار می‌کند. این سیستم به طور پیش‌فرض با DragonFly 3.0 سازگار است و امکان تنظیم تایم‌کد و قفل‌کردن ژنراتور را با یک کلیک فراهم می‌کند. با استفاده از حالت Simulcam، کارگردانان و تولیدکنندگان می‌توانند، زوایای دوربین، حرکات دوربین و سایر عناصر صحنه را آزمایش کنند تا بهترین ترکیب ممکن از CG و اجراهای زنده را پیدا کنند. مشکلات احتمالی را قبل از فیلم‌برداری یا ضبط شناسایی کنند و آنها را برطرف کنند و همچنین زمان و هزینه‌های تولید را کاهش دهند. در مجموع، حالت Simulcam یک ابزار قدرتمند برای تولید مجازی است که می‌تواند به تولیدکنندگان کمک کند تا فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی با کیفیت بالاتر و هزینه کمتر تولید کنند.

شبیه سازی بهتر دوربین ها و لنزهای دنیای واقعی، به علاوه بهبود جریان کار

دقت شبیه‌سازی دوربین‌های واقعی و لنزهای آنها در DragonFly 3.0 افزایش یافته است. اکنون این نرم‌افزار از لنزهای آنامورفیک و اعوجاج لنز، همچنین تنظیمات ISO، سرعت شاتر، فریم ریت، قدرت فیلتر ND و دیافراگم پشتیبانی می‌کند.

این نرم‌افزار اکنون شامل یک پنجره اختصاصی برای ویرایش پروفایل‌های ذخیره شده دوربین نیز می‌شود. تغییرات اعمال شده روی تنظیمات، هم در نمای دوربین و هم روی یک checkerboard استاندارد پیش‌نمایش داده می‌شوند. از دیگر تغییرات مهم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان ویرایش برداشت‌ها پس از فیلم‌برداری: با این قابلیت می‌توان نقطه شروع یا تنظیمات دوربین را تغییر داد.
  • ضبط تصویر در ویوپورت: امکان تولید خروجی نهایی مستقیماً به صورت فایل‌های .mp4 فراهم شده است، بدون نیاز به رندرگیری مجدد در Unreal Engine.
  • ساده‌سازی سیستم نام‌گذاری فایل‌ها: فایل‌های ضبط شده با نام شفاف و حاوی متادیتا ذخیره می‌شوند و فایل‌های JSON حاوی متادیتای مربوطه به صورت خودکار ایجاد می‌شوند.

در مجموع، DragonFly 3.0 یک ابزار قدرتمند و همه‌کاره برای تولید مجازی است که با بهبودهای چشمگیری در شبیه‌سازی دوربین‌های واقعی، امکان ویرایش برداشت‌ها پس از فیلم‌برداری و ضبط تصویر در ویوپورت، به یک گزینه جذاب برای فیلمبرداران و کارگردانان تبدیل شده است.

نوشته قبلی

نسخه جدید موتور رندر کیشات منتشر شد

نوشته بعدی

موتور رندر RenderMan

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری